Ринок – живий організм, який постійно змінюється. Але трапляються і непередбачувані ситуації, які колишуть ринок. Як коронавірус вплинув на асортимент? Як потрібно працювати з ціною? Наскільки сильно зміни на ринку вплинули на забудовників?
ПРОДАЖІ, ТРИГЕРИ ЗРОСТАННЯ ЦІН, ПОПИТ
ЛЕСЯ ПАВЛЕНКО, керівник відділу продажів ЖК Lucky Land групи компаній DIM:
“Після карантину динаміка зростання обсягу продажів хороша – 5-10% збільшення площі продажів щомісяця. Не тільки квадратних метрів, а й вартості.
Середня ціна підвищилася в середньому на 10%. За прогнозами за наступні півроку ми отримаємо ще 5-10% зростання”
ВІКТОР ЗАБОЄНКО, директор з продажів SAGA Development:
Всі поведінкові чинники виходять з макроекономічних трендів, які відбуваються локально і повсюдно. Що буде з нерухомістю? Різні історії транслюються.
Основні тригери для формування трендів:
- темпи інфляції (зростання споживчих цін в Україні за підсумками травня прискорилось в річному вимірі до 9,5%), це рухає ціни вгору;
- вартість сировини і матеріалів (арматура + 60%, вата + 30%, дерево + 248%, руда + 146%);
- глобальні стресові ситуації (локдаун, геополітика, нестабільний курс, катаклізми);
- альтернативні джерела збереження капіталу (депозити);
- співвідношення попиту до пропозиції (вводиться в експлуатацію більше житла, ніж будується).
Та і локдаун зламав сезон, є сплески там, де раніше їх не було”
ВОЛОДИМИР ПОПОВ, керівник з продажів Comfort Life:
“Зараз на ринку все добре, ми відчуваємо ту ж зацікавленість покупця, приріст у порівнянні з докарантинним періодом”
ОЛЕКСАНДР АНДЗИЛЕВИЧ, керівник Офісу продажу ЖК “Місто Квітів. Парковий квартал”, ІБК Обрій:
“Обсяги, динаміка і темпи продажів В 2020-2021 роках ми продали 95% площ до введення в експлуатацію. Перевиконали план, зараз доволі мало пропозицій лишилось, хоча до кінця будівництва – ще півтора кварталу.
Зростання попиту спостерігаємо з липня 2020 року. В структурі продажів – 20% повторних (купують як для родичів, так і для інвестицій). Загалом інвестиційних угод – 40%.
Стосовно запиту клієнтів – ми спостерігали зміни впродовж усього періоду продажів. У другій черзі було зацікавлення у “студійках”, у третій-четвертій ми відійшли від них повністю, лишили 5-7% смарт-квартир. Навіть інвестори вже не хочуть брати “студійки” та повертаються до одно- та двокімнатних квартир.
Але попит на 1- і 2-кімнатні зберігається високим – 80% проданих “одиничок” та “двушок” відбувається на етапі до 50% готовності будинку”
Більше цікавих обговорень зможете почути на наших зустрічах!
З новими темами та ідеями для дискусій звертайтеся до @Olga Taranenko та @Татьяна Шульга-Забельская.